CV jest niezbędne przy każdej rozmowie o pracę. Niestety nie każdy wie jak napisać poprawnie życiorys. W takim przypadku sprawdza się szablon CV.
Od czego zacząć pisanie CV?
Znajdź przede wszystkim CV wzory do pobrania. Zacznij od podstawowych informacji, takich jak: imię, data urodzenia, miejsce zamieszkania. Opisz dotychczasową karierę, wspomnij krótko o swoim wykształceniu. Dostępne CV wzory do pobrania można dostosować do swoich potrzeb. Wzory CV przewidują też rubrykę, w której możesz wpisać jakie znasz języki i jak radzisz sobie z obsługą komputera. Wzory CV do pobrania pozwalają też załączyć zdjęcie.
Na co zwrócić uwagę uzupełniając wzór CV?
CV wzory do pobrania wskazują nam kierunek i techniczną stroną życiorysu, ale nie napiszą go za nas. Uważaj podczas wypełniania na kilka rzeczy. Kiedy umieszczasz w CV wzory do pobrania swoje dane osobowe, to uzupełnij tylko konieczne informacje. Imię, nazwisko, data urodzenia, miejsce zamieszkania, adres e-mail, telefon – to wystarczy. Musi znajdować się na wierzchu przygotowanego dokumentu.
Kariera powinna zostać opisana pokrótce, rozdziel wyraźnie zadania. Jeśli nigdy nie pracowałeś, napisz „brak doświadczenia zawodowego”. Polecam zacząć od aktualnej pracy na górze i przejść do poprzednich miejsc pracy. Pracodawca jest zainteresowany tym, czym teraz się zajmujesz. W kategorii edukacja – wszystko, czego potrzebujesz to liceum i studia. Nie wpisuj szkoły podstawowej, to nie ma znaczenia. Dla każdej szkoły spróbuj wspomnieć o dyscyplinie, w którą szkoła była zaangażowana. W przypadku języków obcych krótko opisz, na jakim poziomie jesteś, na przykład biegle w mowie i piśmie angielski, rosyjski podstawowy.
W przypadku znajomości obsługi komputera – zależy to od tego, o jakie stanowisko się ubiegasz. Standardem jest twierdzenie, że jest się ekspertem od Worda, PowerPointa, Excela i podobnych podstaw. Ponadto napisz w CV wszystko, co może mieć znaczenie w twojej przyszłej pracy, a zwłaszcza to, co lubisz. Jeśli jest to interesujące, rekruterzy będą zadawać pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej.